1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    sinirli Üslü sayılar

    2-¹°-2-¹¹/2-9 +2-10 /12-¹

    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.


    12.10-6+0,3.10-4/21.10-7


    3x-2+3x+3x+2/9x-1+9x+9x+1

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Yok mu yardımcı olabilecek ?

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    cevapları söylersen daha sağlıklı olur

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı sekisila'den alıntı Mesajı göster
    cevapları söylersen daha sağlıklı olur
    1) 2
    2)20
    3)3^-2(3 üzeri -2)

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    ilk soru yanlış bence. yada ben bulamadım


    2-) 12.10-6+0,3.10-4/21.10-7

    üst tarafı düzenlersek : 12.10-6 + 3.10-5 olur. (0,3 = 3.10-1 )

    daha sonra üst tarafı ortak parantaze alırız. 3.10-6 ikisindede ortaktır.

    3.10-6 ( 4 + 10 ) / 21.10-7 olur.

    Burda gerekli sadeleştirmeler yapılınca. 20 çıkar.

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    3x-2+3x+3x+2/9x-1+9x+9x+1

    burda üst tarafı 3x parantezine alalım.

    3x ( 1/9 + 1 + 9 ) olur.

    Alt tarafı 9x parantezine alalım. 9x ( 1/9+1+9) olur.

    Burda ( 1/9+1+9) lar sadeleşir.

    geriye 3x / 9x kalır.

    9x = 32x olduğundan 3x / 32x = 3-x olur

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Çok teşekkür ederim. İlk soru aynı herhangi bir yanlışlık yok tekrar baktımda

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    1. soruda bir yanlışlık yok. Yanlışlık soruyu yazanda. Hiçbir 12. sınıf öğrencisi, bölmeli, çarpmalı, üslü bir soruyu böyle yazar mı? Kesir çizgisi oluşturmayı bilemeyebilir; ama parantez diye bir şey icat edilmiş - kullanalım diye- .
    Soru bu haliyle ancak "Cevabın 2 olma olasılığı nedir?" gibi sorulabilir.

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı Mat.'den alıntı Mesajı göster
    1. soruda bir yanlışlık yok. Yanlışlık soruyu yazanda. Hiçbir 12. sınıf öğrencisi, bölmeli, çarpmalı, üslü bir soruyu böyle yazar mı? Kesir çizgisi oluşturmayı bilemeyebilir; ama parantez diye bir şey icat edilmiş - kullanalım diye- .
    Soru bu haliyle ancak "Cevabın 2 olma olasılığı nedir?" gibi sorulabilir.
    Kesir çizgisi yapabilseydim o şekilde yazardım.Onun yerine / işareti koydum.12.sınıf öğrencisi değil kaç yaşında olursa olsun kesir çizgisini yapmayı bilmeseydi sanırım / koyardı.Bu arada teşekkürler.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Aynı soruyu yazıyorum ve kesir çizgisi kullanmıyorum, en azından sizden bu duyarlılığı bekliyoruz:
    ((2-10-2+11)/(2-9+2-10)).12
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 17:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 01:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 19 Eyl 2011, 23:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları